Tankar kring en kotte

Böcker / Permalink / 2
Jag tittade på fjällen, som nyss hållit så hårt om sitt innehåll. Deras yttre var hårt, taggigt och avvisande. Men inåt var det alldeles slätt och lent. Där, på insidan, hade varje fjäll två skålade bäddar, fodrade med en knappt skönjbar, silkeslen päls. En bädd för varje frö.
Man kan titta på en kottes fjäll och tycka att man plötsligt förstår livets mening.
Att det är här den visar sig: i omsorgen om det nya livet.
Att livets mening är fortsatt liv.
 
Ur Trädets tid, utkommer i ny upplaga januari 2017
 
#1 - - Annika Christensen:

Fantastiska bilder i den boken.
Kul att den kommer ut en ny upplaga till våren. Grattis till det.
Nu har jag lagt till dig i följar listan hos mig.
Men jag kan inte hitta dig. Ja det tekniska spelar en spratt hela tiden.
Allt gott
Annika

#2 - - Anonym:

Skøn blog du har - som jeg glæder mig til at følge 😊 Hilsen Maria www.livsnyderhaven.dk

Svar: Tack Maria - din kommentar ledde mig till din härliga och inspirerande blogg - tack för det också!
Christel Kvant

Till top