Mina böcker

Böcker / Permalink / 6
 
 
 
     
 
Trädgårdens rum med Heidi Palmgren       Trädgårdsmästarnas Sofiero 2001. Slut
1999. Kom även ut som pocketbok.          på förlag, även hos mig. Kan hittas på
Slut på förlag, även hos mig, kan hittas     Bokbörsen.
på Bokbörsen.
 
 
 
    
 
 
Den lilla trädgården 2003. Slut på           Vår Trädgårdsbok med Inger Palmstierna
förlag,jag har några ex kvar.                   m.fl. 2005. Utnämnd till Årets Trädgårdsbok.
 
 
 
     
 
 
Krukboken i två upplagor fr 2007. Kan beställas
hos mig.
 
    
 
 
Ny rediverad och utbyggd Trädgårdens   Personliga radhusträdgårdar 2009. 
rum, 2008.Kan beställas hos mig.          Enstaka ex hos mig.
 
 
 
    
 
 Reviderad Vår Trädgårdsbok 2010,           Trädets tid. Essäbok om trädens betydelse
                                                               för livet på jorden. Augustnominerades 2011.
                                                               Ny upplaga 2017.Bilder Viktor Kvant, formgivning
                                                               Tobias Kvant.
 
.
 
     
 
 
 
Ny reviderad upplaga Vår trädgårdsbok   
Finns kvar i bokhandeln
 
   
 
 
 Jag har skrivit en roman. Om livet, relationerna, 
jobbet, och lite och trädgård också. Ribston är namnet
på ett äppelträd. Utgiven på Walhström & Widstrands
förlag. Kan beställas hos mig.
 
  Från de flera hundra kåserier jag skrivit i tidningen Allers har jag samlat mina bästa i en bok som tryckts i liten upplaga, tänkt för mina nära och kära. Det finns några kvar - kan beställas direkt från mig.
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Annika:

Det var boken om Sofiero som fick mig att köpta ny kamera och ta riktiga bilder. Tur att jag har den.
Allt gott
Annika

Svar: Tänk så det ena kan leda till det andra Annika. Hur vi griper in i varandras liv utan att ens ana det. Tanken svindlar när jag är inne och tittar på dina instagrambilder, som idag följs av - var det 25.000!? Allt gott till dig också.
Christel Kvant

#2 - - Veronica:

Vad roligt att du finns i Bloggvärlden nu :)
Precis när vi flyttade till huset och blev med trädgård så köpte jag boken Trädgårdens Rum. Och helt klart är mycket i trädgården med inspiration ifrån den!

//Veronica

Svar: Gläder mig!
Christel Kvant

#3 - - Sylvia:

Men vad roligt att du börjat blogga. Har läst och lärt mig mycket från dina böcker :)
Vill väldigt gärna beställa, Personligt radhusträdgårdar. Letade efter den boken tidigare i år men fann den inte. Hur går jag till väga.
Med vänlig hälsning,
Sylvia

#4 - - Sylvia:

Men vad roligt att du börjat blogga. Har läst och lärt mig mycket från dina böcker :)
Vill väldigt gärna beställa, Personligt radhusträdgårdar. Letade efter den boken tidigare i år men fann den inte. Hur går jag till väga.
Med vänlig hälsning,
Sylvia

#5 - - Barbro Eriksson:

Hej Christel ! Så otroligt lycklig över att hitta din blogg. Har ju många av dina böcker ,och läste nästan alla dina kåserier i Allers ( en väninna prenumererade på Allers ).Ser nu att du samlat dem i en liten bok främst tänkt för nära o kära skriver du - men några ytterligare ex finns att köpa av dej.Hoppas,hoppas du har ett ex kvar som jag kan köpa. För ett antal år sedan kände vi varandra ganska väl . Ännu bättre kände min dotter Magdalena och din grabb Viktor varandra. Hoppas du/ni kommer ihåg oss.de varmaste hälsningar Barbro o Roger i Sundsvall

Svar: Kära Barbro, lyckan är ömsesidig! Såklart minns jag er - med stor glädje - och visst har jag en bok till dig och Roger! Skicka mig bara adressen på min mailadress [email protected]!Kram
Christel Kvant

#6 - - Camilla:

Åh, har precis börjat läsa Nya Trädgårdens Rum och älskar den. Speciellt diskussionerna mellan dig och Heidi :)

Till top